Törvény
AZ INTERNETES BOLT SZABÁLYZATA
Jelen Szabályzat meghatározza az Eladó internetes áruházának használati feltételeit, különösen a Megrendelések leadását és az Eladó által kínált Áruk megvásárlását az általa üzemeltetett Internetes Áruházban, a megkötött Adásvételi Szerződések teljesítésének szabályait, valamint a szerződő felek jogait és kötelezettségeit, továbbá a panaszok benyújtásának és elbírálásának szabályait.
§ 1
Eladó
4ZOO KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG székhelye Puławában, 24-100, Piłsudskiego utca 61. szám alatt, bejegyezve a Nemzeti Bírósági Nyilvántartás Vállalkozói Nyilvántartásába, amelyet a Lublin Kelet Járási Bíróság vezet Lublinban, székhelye Świdnikben, a Nemzeti Bírósági Nyilvántartás VI. Gazdasági Osztálya alatt, KRS szám: 0000822115, adószám: 7162828313, REGON: 385210934, a jegyzett tőke összege 5000,00 zł.
- (továbbiakban: Eladó, Szolgáltató)
Eladó elérhetőségei
- Az internetes áruház címe- sytamicha.pl
- Az Eladó levelezési címe - ul. Piłsudskiego 61, 24-100 Puławy
- Eladó e-mail címe - kontakt@sytamicha.pl
- Reklamációs e-mail cím-kontakt@sytamicha.pll
- Visszaküldési és reklamációs cím - mint fent.
- Telefon kontaktowy - 530444775
- Bankszámlaszám -
25 1600 1462 1893 9997 6000 0002
52 1600 1462 1893 9997 6000 0001
95 1600 1462 1893 9997 6000 0003
§ 2
Meghatározások
1. A Szabályzatban használt meghatározások:
a) Munkanapok - hétfőtől péntekig terjedő napok, kivéve a munkaszüneti napokat az 1951. január 18-i, a munkaszüneti napokról szóló törvény értelmében;
b) Kapcsolati űrlap - az Eladó webáruházának oldalán elérhető űrlap, amelyen keresztül az Szolgáltatás igénybevevői üzeneteket küldhetnek neki;
c) Regisztrációs űrlap - Elektronikus szolgáltatás, interaktív űrlap az internetes áruházban, amely lehetővé teszi a fiók létrehozását;
d) Megrendelőlap - Elektronikus szolgáltatás, interaktív űrlap, amely az internetes áruház oldalán érhető el, és amely elsősorban a Vevő által kiválasztott áruk megrendelésére, a szállítási és fizetési mód meghatározására, valamint ezen információk Eladó részére történő továbbítására szolgál;
e) Vevő - természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egység, akinek a törvény a lengyel jogszabályok fényében jogképességet biztosít;
f) Szolgáltatás igénybevevője - természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egység, akinek a törvény jogképességet biztosít, és aki igénybe veszi a elektronikus szolgáltatásokat.
g) Polgári Törvénykönyv, k.c. - 1964. április 23-i törvény a Polgári Törvénykönyvről;
h) Vevő, aki fogyasztó, fogyasztó - olyan természetes személy, aki vállalkozóval jogi ügyletet köt, amely nem kapcsolódik közvetlenül gazdasági vagy szakmai tevékenységéhez a Polgári Törvénykönyv 22(1) cikke értelmében;
i) Konto - Elektronikus szolgáltatás, amely egy adott Vevőhöz kapcsolódó, elkülönített erőforrások gyűjteményét jelenti, amelyen belül összegyűjtik az adott szerződő félre, megrendelésekre vonatkozó információkat, egyéni bejelentkezési névvel és jelszóval elkülönítve, amelyek a Vevő számára szolgálnak a bejelentkezéshez, hogy hozzáférjen ezekhez az információkhoz és kezelje az internetes áruházat;
j) Hírlevél - Elektronikus szolgáltatás, amely lehetővé teszi a Szolgáltatás igénybevevője számára, hogy feliratkozzon és a megadott e-mail címre kapjon információkat a Eladótól az ajánlott árucikkekről, akciókról és egyéb információkról;
k) Személyes átvétel - a Termék Vevő általi személyes átvétele az Eladó székhelyén vagy a § 1-ben megadott címen, előzetes egyeztetés alapján az Eladóval, hacsak másként nem állapodtak meg - munkanapokon 10 és 18 óra között;
l) Hirdetési portál - külső portál, amely lehetővé teszi az Eladó számára az Áruk értékesítési ajánlatainak közzétételét, valamint a Vevők számára azok megvásárlását;
m) Termék - a Eladó által a Vásárlók számára az internetes Áruházon keresztül megvásárolható árucikk, vagyoni jog vagy szolgáltatás, amely a Vételi szerződés tárgyát képezi;
n) Vállalkozó - természetes személy, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egység, amelynek külön törvény jogképességet biztosít, saját nevében gazdasági tevékenységet folytat, és amely az internetes áruházat használja;
o) Szabályzat - jelen szabályzat;
p) Internetes áruház - ezen az internetes szolgáltatáson kell érteni, amely a jelen Szabályzat 1. §-ában megadott címen érhető el, és amely a Eladó tulajdonában áll;
q) Áru - mozgó dolog, valamint víz, gáz és elektromos energia, amennyiben meghatározott térfogatban vagy mennyiségben kínálják eladásra;
r) Adásvételi szerződés - az Áru adásvételére vonatkozó szerződés, amelyet a Eladó és a Vevő köt meg;
s) Elektronikus szolgáltatás - olyan szolgáltatás, amelyet a Eladó elektronikus úton, az oldalon keresztül, a felek egyidejű jelenléte nélkül nyújt a Szolgáltatás igénybevevője részére.
§ 3
Bevezető rendelkezések
1. Az eladó az internetes áruházon keresztül értékesíti a kínálatban elérhető árucikkeket, lehetővé téve azok távoli megvásárlását a Vevőknek.
2. Jelen Szabályzat a Vevők számára készült, akik fogyasztók, vállalkozók vagy más jogképességgel rendelkező személyek - kivéve, ha egy adott rendelkezés vagy annak része kizárólag egy meghatározott Vevő csoportnak szól.
3. A fogyasztói jogok és információk, amelyek a jelen Szabályzat 8-10. §-ában találhatók, vonatkoznak arra a természetes személyre, aki közvetlenül a gazdasági tevékenységével összefüggő szerződést köt, amennyiben a szerződés tartalmából kitűnik, hogy az nem minősül számára szakmai jellegűnek, különösen nem a gazdasági tevékenysége tárgyából eredően, amelyet a Központi Gazdasági Nyilvántartásról és Információról szóló előírások alapján tettek elérhetővé.
§ 4
Áruinformációk
1. Az Eladó internetes áruházában feltüntetett Árak:
a) Lengyel zlotyban megadva;
b) tartalmazzák az ÁFA-t;
c) nem tartalmazzák a szállítási költségeket.
2. Az eladó nem alkalmaz egyéni árképzési mechanizmusokat automatizált döntéshozatal alapján.
3. Az áruk árai folyamatosan változhatnak, különösen a lebonyolított vagy visszavont promóciós akciók és kiárusítások kapcsán. Az árak változása nem érinti az árváltozás, promóciós akció vagy kiárusítás előtti megrendeléseket.
4. A megadott kedvezmények, kuponok, kedvezményes utalványok nem halmozhatók, és nem válthatók készpénzre - kivéve, ha ezt kifejezetten előírják a feltételeik.
§ 5
Adásvételi szerződés megkötése
1. A szerződés tárgya az Eladó által az általa üzemeltetett internetes áruházban kínált áruk, amelyeket a Vevő választ ki.
2. Vevő kijelenti, hogy jogképességgel rendelkezik az Eladóval kötendő adásvételi szerződés megkötéséhez, és amennyiben az internetes áruházat használó személy harmadik fél nevében és javára jár el, kijelenti, hogy rendelkezik a megfelelő meghatalmazással ezen cselekmény végrehajtásához.
3. Vevő azzal, hogy elküldi a Megrendelőlapot az Eladónak, ajánlatot tesz a Megjelölt Áruk megvásárlására az Eladó internetes áruházának kínálatából.
4. Az eladó megerősíti a Vevő által leadott megrendelést a megadott e-mail címre.
5. Az eladó megerősíti a Vevő ajánlatának elfogadását, és továbbítja a megrendelést a Vevő által a megrendelés leadásakor megadott e-mail címre. Amint a Vevő megkapja az ajánlat elfogadásának visszaigazolását, a felek között létrejön az adásvételi szerződés.
6. Az internetes áruházban megadott árak bruttó árak (tartalmazzák az ÁFA-t), és lengyel zlotyban vannak kifejezve.
7. A webáruházban feltüntetett Árak, hacsak másként nincs jelezve, nem tartalmazzák a szállítási költségeket, amelyekről tájékoztatás történik a Vevő részéről a megrendelőlap kitöltése során, mielőtt a Vevő kifejezi a szerződés megkötésére vonatkozó szándékát.
6. § Fizetés
1. Eladó az egyes ajánlatok esetében lehetővé teszi a fizetések teljesítését a következőkön keresztül:
a) Átutalásos fizetés bankszámlára,
b) Online fizetés;
c) külső fizetési szolgáltató által kezelt kártyák segítségével (fizetési kártyák), ezek lehetnek:
be. Show
ii. Visa Electron
iii. MasterCard
iv. MasterCard Electronic
kontra Maestro
d) Fizetés személyes átvételkor,
e) Fizetés halasztott fizetési határidővel;
f) Utánvétes fizetés;
Minden egyes alkalommal a rendeléshez elérhető aktuális fizetési módokról az Eladó tájékoztatja a webáruház oldalán.
2. Amennyiben szükségessé válik a vásárló által bankkártyával végrehajtott tranzakció visszatérítése, az eladó a fizetési szolgáltató segítségével visszatéríti az összeget a Megrendelő bankkártyájához rendelt bankszámlára.
3. Vevő abban az esetben, ha a fizetési mód nem „készpénz átvételkor”, köteles a fizetésre - a szerződés megkötésétől számított 7 napon belül. Utánvétes fizetés esetén, amennyiben ez a módszer elérhető - a Vevő a csomag átvételekor fizet.
4. A banki átutalással történő fizetés - amennyiben elérhető - a Eladó bankszámlaszámára kell, hogy történjen, amelyről a Szabályzat 1. §-a rendelkezik.
5. A fogyasztó köteles fizetni fizetési számlán keresztül, ha az egy alkalommal végrehajtott ügylet értéke a vállalkozóval, függetlenül az abból eredő fizetések számától, meghaladja a 20 000 PLN-t vagy ennek megfelelő összeget, miközben a külföldi valutában végrehajtott ügyleteket a Lengyel Nemzeti Bank által a tranzakciót megelőző utolsó munkanapon közzétett külföldi valuta középárfolyama alapján számítják át zlotyra.
6. Vállalkozó vásárlóként köteles fizetni fizetési számlán keresztül, ha az egyösszegű tranzakció értéke, függetlenül az abból eredő fizetések számától, meghaladja a 15 000 PLN-t vagy ennek megfelelő összeget, miközben a külföldi valutában végzett tranzakciókat a Lengyel Nemzeti Bank által a tranzakciót megelőző utolsó munkanapon közzétett középárfolyamon számítják át zlotyra.
§ 7
Áruk kiszállítása
1. Mozgó dolgok esetén az Eladó kizárólag a Lengyel Köztársaság területére kínál szállítást, kivéve, ha a szerződő felek a szerződés megkötése előtt kifejezetten másként állapodtak meg.
2. Az áruk szállítása, hacsak másként nincs jelezve, fizetős. Az áruk szállítási költségeit a Vevő viseli.
3. A szállítást a Eladó által együttműködő fuvarozók és postai szolgáltatók végzik. A Vevő a megrendelés leadásakor választhat a rendelkezésre álló szállítási módok közül.
4. Az Eladó a Megrendelésben a Vevő által megadott címre küldi a Termékeket. A Vevő köteles valós és teljes címadatokat megadni, amelyek szükségesek a csomag feladásához és kézbesítéséhez.
5. A Termékek kiszállítási határideje 30 nap, kivéve, ha a Termék oldalán vagy a megrendelőlapján másként van feltüntetve. Amennyiben egy megrendelésen belül különböző szállítási határidejű termékeket vásárolnak, a teljes megrendelés szállítási határideje a leghosszabb megadott határidő. A megrendelés teljesítési ideje magában foglalja az 1. mondatban megadott Termékek kiszállítási határidejét, valamint a szállítmányt végző szervezet szabályzatának megfelelő szállítási időt.
6. Az 5. bekezdésben említett határidő átutalásos, elektronikus vagy bankkártyás fizetés esetén a Eladó bankszámlájának vagy elszámolási számlájának jóváírásától számítandó, míg utánvétes fizetés választása esetén a Vételi Szerződés megkötését követő naptól kezdődik.
7. A szerződéskötés előtti tárgyalások során a Felek eltérő megállapodásra juthatnak az 1-5. bekezdésben foglaltaktól.
8. A szállítási költségek a rendelés tartománya alapján kerülnek kiszámításra, és a Vevőnek a megrendelés leadása előtt kerülnek közlésre. A szállítási díjak tartalmazzák az ÁFÁ-t.
9. A személyes átvétel az Ügyfél által, valamint az áruk kézbesítése, amely digitális fájlok átadásán alapul - ingyenes.
10. A Vevő által a rendelés leadása után, de az áru feladása előtt történő szállítási mód vagy feltételek megváltoztatása további díjak fizetését vonhatja maga után, amelyek a megváltozott szállítási mód költsége és az eddig kifizetett összeg közötti különbséget képezik. Az eddig kifizetett módhoz képest magasabb összegű különbözetet a Vevőnek haladéktalanul visszatérítjük.
11. A Vevő által a megrendelés leadása után, a csomag feladását követően végrehajtott szállítási mód vagy feltételek megváltoztatása - (amennyiben a választott fuvarozó vagy postai szolgáltató lehetőséget biztosít erre) - magában foglalhatja a szállítás helyének vagy időpontjának megváltoztatását, és további költségekkel járhat a fuvarozó/szolgáltató árlistája szerint, amelyeket a Vevőt terhelnek.
§ 8
Az áru szerződéssel való nem megfelelése - fogyasztói reklamációs eljárás
1. Amennyiben az Áru nem felel meg a szerződésnek, a Fogyasztónak joga van reklamációt benyújtani a szerződéssel nem rendelkező áruval kapcsolatos jogszabályok alapján.
2. Az eladó felelős az áru szerződéssel való megfelelőségéért.
3. Az eladó felelős az áru szerződéssel való nem megfelelőségéért, amely a szállítás időpontjában fennáll, és amely két éven belül derül ki, kivéve, ha az áru felhasználhatósági ideje hosszabb.
4. A panaszt Fogyasztó bármilyen módon benyújthatja, különösen:
a) írásban, a Eladó levelezési címére;
b) elektronikus formában a Szabályzat 1. §-ában megadott e-mail címre;
5. Az eladó haladéktalanul, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 14 naptári napon belül válaszol a Vevő panaszára.
6. A reklamációk hatékony kezelése érdekében javasolt, hogy a Fogyasztó a reklamációs bejelentésben adja meg azokat az információkat, amelyek lehetővé teszik a Eladó számára a megrendelés azonosítását:
a) a Vevő adatai, beleértve az e-mail címet vagy a levelezési címet, amelyek lehetővé teszik a kommunikációt a Vevővel a bejelentett panaszra való reagálás céljából,
b) információ arról, hogy a reklamációt jótállás/szerződésnek való meg nem felelés alapján vagy garancia alapján kell-e elbírálni (ha garancia került megadásra),
c) a vásárlást azonosító adatok (vásárlás dátuma, rendelés/számla/blokk száma),
d) a hiba pontos leírása, valamint a megállapítás/felfedezés dátuma,
e) a kérelem megjelölése (javítás, csere, árengedmény, pénzvisszatérítés/elállás).
7. Ha az áru nem felel meg a szerződésnek, a fogyasztó kérheti annak javítását vagy cseréjét. A fogyasztó rendelkezésre bocsátja a javítandó vagy cserélendő árut a vállalkozó számára. A vállalkozó a fogyasztótól saját költségén veszi át az árut. Ha az árut a szerződésnek való megfelelés hiányának feltárása előtt szerelték be, a vállalkozó leszereli az árut, majd a javítás vagy csere elvégzése után újra beszereli, vagy saját költségén megbízza valakivel ezen műveletek elvégzését.
8. A vevő nyilatkozatot tehet az ár csökkentéséről vagy a szerződéstől való elállásról, ha;
a) a vállalkozó megtagadta az áru szerződésnek megfelelő állapotba hozatalát;
b) a vállalkozó nem hozta a terméket a szerződésnek megfelelő állapotba
c) a termék nem felel meg a szerződésnek továbbra is, annak ellenére, hogy a vállalkozó megpróbálta a terméket a szerződésnek megfelelővé tenni;
d) a termék szerződéssel való nem megfelelése olyan jelentős, hogy indokolja az ár csökkentését vagy a szerződéstől való elállást anélkül, hogy előzetesen javítást vagy cserét kérnének;
e) a vállalkozó nyilatkozatából vagy a körülményekből egyértelműen kiderül, hogy nem fogja a terméket a szerződésnek megfelelő állapotba hozni ésszerű időn belül vagy a fogyasztó számára túlzott kényelmetlenség nélkül.
9. A fogyasztó nem élhet a szerződéstől való elállás jogával, ha az áru nem megfelelősége a szerződéssel szemben lényegtelen.
10. Ha a szerződéssel való nem megfelelés csak bizonyos árukra vonatkozik, amelyeket a szerződés alapján szállítottak, a fogyasztó csak ezekre az árukra vonatkozóan mondhat le a szerződésről, valamint azokra az egyéb árukra, amelyeket a fogyasztó a szerződéssel nem megfelelő árukkal együtt vásárolt, ha ésszerűen nem várható el, hogy a fogyasztó csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
11. A szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó haladéktalanul visszaküldi az árut a vállalkozónak, annak költségén.
12. Az Eladó visszatéríti a Fogyasztónak azokat az összegeket, amelyek a fogyasztó árengedmény igénybevételéből vagy a szerződéstől való elállásból erednek - haladéktalanul, legkésőbb 14 napon belül a következő időponttól:
a) az ár csökkentéséről szóló nyilatkozat esetén - az ár csökkentéséről szóló nyilatkozat kézhezvételének napjától,
b) míg a szerződéstől való elállás esetén - a termék átvételének vagy annak visszaküldését igazoló dokumentum kézhezvételének napjától.
13. Az eladott árukra gyártói vagy forgalmazói garancia vonatkozhat. Erről az információ minden esetben az ajánlat szövegében megtalálható. A vevő a garanciából eredő jogait a garanciajegyen (garancia nyilatkozaton) feltüntetett feltételek szerint gyakorolja. Amennyiben további információra van szükség a garanciával kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba a Eladóval.
§ 9
Távollevős szerződéstől való elállás joga
1. A fogyasztó, aki távollévők között vagy a vállalkozás telephelyén kívül kötött szerződést, 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
2. A határidő kezdete a fogyasztó vagy általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi áru átvételének napjától számítandó, és az esetben:
1. szerződés, amely több árut foglal magában, amelyeket külön-külön, tételekben vagy részekben szállítanak - az utolsó áru, tétel vagy rész birtokbavételétől számítva;
2. a termékek rendszeres szállítására vonatkozó szerződés meghatározott időtartamra - az első termék birtokba vételétől kezdve;
3. más szerződések esetén - azok megkötésének napjától;
3. A fogyasztó elállhat az adásvételi szerződéstől azzal, hogy elállási nyilatkozatot tesz. A határidő betartásához elegendő, ha a nyilatkozatot a határidő lejárta előtt elküldi.
4. A fogyasztó bármilyen formában tehet nyilatkozatot a szerződéstől való elállásról. Különösen tehet nyilatkozatot:
1. írásban a Eladó levelezési címére,
2. elektronikus úton a Eladó e-mail címére, amely a Szabályzat 1. §-ában van megadva.
A fogyasztó igénybe veheti a szerződéstől való elállás mintanyomtatványát, amely a Szabályzat mellékletét képezi.
5. Az eladó haladéktalanul megerősíti a fogyasztótól elektronikus formában érkezett szerződésbontási nyilatkozat átvételét - arra a címre, ahonnan a nyilatkozatot megkapta.
6. A szerződéstől való hatékony elállással egyidejűleg:
1. A szerződést úgy kell tekinteni, mintha nem jött volna létre;
2. Az eladó köteles haladéktalanul, legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak az általa teljesített valamennyi fizetést, beleértve a dolog kézbesítésének költségeit is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek a fogyasztó által a webáruházban választott, a legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási mód miatt merültek fel); az eladó a fizetés visszatérítését ugyanazzal a fizetési móddal végzi, amelyet a fogyasztó használt, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten más, számára költségmentes visszatérítési módot fogadott el.
3. Ha a vállalkozó nem ajánlotta fel, hogy ő maga veszi át a terméket a fogyasztótól, akkor visszatarthatja a fogyasztótól kapott fizetés visszatérítését mindaddig, amíg vissza nem kapja a terméket vagy meg nem kapja annak visszaküldését igazoló bizonyítékot, attól függően, hogy melyik esemény következik be előbb;
4. A fogyasztó köteles haladéktalanul, legkésőbb a szerződéstől való elállás napjától számított 14 napon belül visszaküldeni az árut a Eladónak vagy átadni azt az általa meghatalmazott személynek. A határidő betartásához elegendő az áru határidő előtti visszaküldése;
5. A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit;
6. A fogyasztó felelős az áru értékcsökkenéséért, amely az áru jellemzőinek, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó használatból ered.
7. A fogyasztónak a terméket a fogyasztói jogokról szóló törvény 34. cikkében meghatározott határidőn belül (14 nap) kell visszaküldenie - a Visszaküldési címre , amelyről a Szabályzat 1. §-a rendelkezik.
8. A távollévők között kötött szerződéstől való elállási jog nem illeti meg a fogyasztót az alábbi szerződések esetében:
1. a szolgáltatásnyújtásról, amelyért a fogyasztó köteles megfizetni az árat, ha a vállalkozó a szolgáltatást a fogyasztó kifejezett és előzetes hozzájárulásával teljes egészében elvégezte, aki a szolgáltatás megkezdése előtt tájékoztatást kapott arról, hogy a vállalkozó teljesítése után elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, és ezt tudomásul vette;
2. amelyben az ár vagy díjazás a pénzügyi piaci ingadozásoktól függ, amelyek felett a vállalkozó nem gyakorol ellenőrzést, és amelyek a szerződéstől való elállási határidő lejárta előtt előfordulhatnak;
3. amelyben a szolgáltatás tárgya nem előregyártott áru, amelyet a fogyasztó specifikációja szerint gyártanak, vagy amely a fogyasztó egyedi igényeinek kielégítésére szolgál;
4. amelynek tárgya olyan áru, amely gyorsan romlik vagy rövid a felhasználhatósági ideje;
5. amelynek tárgya olyan áru, amely zárt csomagolásban kerül szállításra, és amelynek csomagolása az egészségvédelem vagy higiéniai okok miatt nem nyitható vissza, ha a csomagolást a szállítás után felbontották;
6. amelynek tárgya olyan áruk, amelyek szállításuk után jellegükből adódóan elválaszthatatlanul egyesülnek más árukkal;
7. amelynek tárgya alkoholos italok, amelyek ára az adásvételi szerződés megkötésekor került megállapításra, és amelyek szállítása csak 30 nap elteltével történhet meg, valamint amelyek értéke a piaci ingadozásoktól függ, amelyek felett a vállalkozónak nincs ellenőrzése;
8. amikor a fogyasztó kifejezetten kérte, hogy a vállalkozó sürgős javítás vagy karbantartás céljából hozzá utazzon; ha a vállalkozó ezen felül más szolgáltatásokat is nyújt, mint amelyeket a fogyasztó kért, vagy olyan árukat szállít, amelyek nem a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges pótalkatrészek, a szerződéstől való elállási jog a fogyasztót az ilyen további szolgáltatásokra vagy árukra vonatkozóan illeti meg;
9. amelynek tárgya hang- vagy képfelvételek, illetve számítógépes programok, amelyeket lezárt csomagolásban szállítanak, ha a csomagolást a kézbesítés után felbontották;
10. napilapok, folyóiratok vagy magazinok szállítása, kivéve az előfizetési szerződést;
11. nyilvános árverés útján kötött;
12. a szálláshely-szolgáltatások nyújtása, amelyek nem lakhatási célúak, áruszállítás, autókölcsönzés, vendéglátás, pihenéssel, szórakoztató, sport- vagy kulturális eseményekkel kapcsolatos szolgáltatások, amennyiben a szerződésben megjelölték a szolgáltatás nyújtásának napját vagy időszakát;
13. digitális tartalmak szállítása, amelyeket nem anyagi hordozón nyújtanak, és amelyekért a fogyasztó köteles fizetni, ha a vállalkozó a fogyasztó kifejezett és előzetes hozzájárulásával megkezdte a szolgáltatás nyújtását, aki a szolgáltatás megkezdése előtt tájékoztatást kapott arról, hogy a vállalkozó teljesítése után elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, és ezt tudomásul vette, valamint a vállalkozó átadta a fogyasztónak a 15. cikk (1) és (2) bekezdésében vagy a 21. cikk (1) bekezdésében említett visszaigazolást;
14. a szolgáltatások nyilatkozata, amelyekért a fogyasztó köteles megfizetni az árat, abban az esetben, ha a fogyasztó kifejezetten kérte a vállalkozót, hogy jöjjön el hozzá a javítás elvégzése érdekében, és a szolgáltatás már teljes egészében el lett végezve a fogyasztó kifejezett és előzetes beleegyezésével.
9. Jelen fejezet és az előző fejezet rendelkezéseit olyan természetes személyre kell alkalmazni, aki közvetlenül a gazdasági tevékenységéhez kapcsolódó szerződést köt, amennyiben a szerződés tartalmából kitűnik, hogy az nem minősül számára szakmai jellegűnek, különösen nem az általa végzett gazdasági tevékenység tárgya alapján, amelyet a Gazdasági Tevékenységek Központi Nyilvántartásáról és Információjáról szóló előírások alapján tettek elérhetővé.
§ 10
Fogyasztói viták peren kívüli rendezése
1. A fogyasztó igénybe veheti a bíróságon kívüli panaszkezelési és viták rendezési módokat.
2. A fogyasztó ingyenes segítséget kaphat az őt és a Eladót érintő vita megoldásában:
a. a Megyei (Városi) Fogyasztóvédelmi Képviselőhöz,
b. a Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej-nál,
c. a Versenytanács és Fogyasztóvédelmi Hivatal Elnökénél lévő kapcsolattartási ponton (levelezési cím: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa, telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl),
d. a társadalmi szervezetekhez, amelyek alapszabályuk szerint a fogyasztói viták rendezését tűzték ki célul, valamint azokra az intézményekre, amelyek fel vannak tüntetve a fogyasztói viták bíróságon kívüli rendezésével foglalkozó jogosult szervezetek nyilvántartásában - amely elérhető a honlapon http://polubowne.uokik.gov.pl
e. a kereskedelmi felügyelet megyei felügyelőjénél működő állandó fogyasztói békéltető testülethez fordulva a megkötött szerződésből eredő vita eldöntése érdekében;
f. az uniós ODR internetes platform használatával, amely elérhető a következő címen: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
3. Az eladó hozzájárul a fogyasztókkal szembeni peren kívüli viták rendezéséhez a 2016. szeptember 23-i, a fogyasztói viták peren kívüli rendezéséről szóló törvényben meghatározott eljárás szerint.
§ 11
A nem fogyasztó vásárlók szerződési feltételei
1. Jelen bekezdés rendelkezései szabályozzák a viszonyokat abban az esetben, ha a Vevő nem fogyasztó vagy a fogyasztói jogokkal rendelkező személy, akiről szó van
w § 3 ust. 3 Regulaminu.
2. Amint az Eladó kiadja az árut (ideértve a fuvarozónak történő átadást is), az előnyök és terhek, valamint a véletlen elvesztés vagy károsodás kockázata átszáll a Vevőre. Az Eladó nem vállal felelősséget az elvesztésért, hiányért vagy károsodásért, amely a fuvarozó általi átvételtől keletkezik.
3. Az Eladó felelőssége a termék jótállásából eredően a Vevővel szemben kizárt.
4. A Eladó és a Vevő, aki nem fogyasztó, között felmerülő vitákat a Eladó székhelye szerinti illetékes bíróság elé kell terjeszteni (szerződéses illetékesség).
5. A Eladó teljes, összesített felelőssége a Vevővel szemben, aki nem fogyasztó, korlátozott a megfizetett ár és a szállítási költségek összegére a megkötött Adásvételi Szerződés alapján, de legfeljebb ezer zloty összegig - mind egyedi, mind pedig az összes követelés tekintetében. A kiesett haszonból, közvetett károkból, valamint a szándékos hibán kívüli károkból eredő felelősség kizárt.
6. A felek kijelentik, hogy amennyiben a Vevő nem fogyasztó, a Eladó jogosult a Vételi Szerződéstől való elállásra a szerződés megkötésétől számított 21 munkanapon belül. A Eladó az elállási jogát a Vevőnek tett nyilatkozattal gyakorolja.
7. A 6. bekezdésben említett elállás nem igényel indoklást. Az elállás gyakorlása nem keletkeztet semmilyen követelést a Eladó felé a Vevő részéről.
8. A felek kötbért kötnek ki arra az esetre, ha a nem fogyasztóként eljáró Vevő a megrendelésnek megfelelően elküldött árut nem veszi át - ötszáz zloty összegben.
§ 12
Elektronikus úton nyújtott szolgáltatások
1. Jelen Szabályzat meghatározza az Eladó által elektronikus úton nyújtott szolgáltatások típusait és körét, ezen szolgáltatások nyújtásának szabályait, az elektronikus úton történő szolgáltatási szerződések megkötésének és megszüntetésének feltételeit, valamint a reklamációs eljárás rendjét.
2. Az eladó a szabályzat 1. §-ában megadott e-mail címet használja.
3. Az eladó elektronikus úton nyújt szolgáltatásokat azáltal, hogy lehetővé teszi a Szolgáltatás igénybevevőinek a saját internetes áruházként működő weboldalának tartalmának böngészését, valamint annak funkcióinak használatát: Hírlevél, Fiók, Megrendelő űrlap.
4. A 3. bekezdésben megjelölt szolgáltatások igénybevétele ingyenes, és a Eladó internetes áruházának használatával történik. Az internetes áruházban elérhető ajánlatok böngészéséhez nem szükséges fiók létrehozása.
5. Az internetes áruház használatához a Szolgáltatás igénybevevőjének olyan teleinformatikai rendszert kell használnia, amely megfelel az alábbi követelményeknek:
a. Számítógép típusú végberendezés, laptop vagy mobil/multimédiás eszköz (okostelefon, tablet) internet-hozzáféréssel;
b. aktív e-mail fiók;
c. webböngésző (különösen a Szolgáltató technikai lehetőségeihez mérten biztosítja az Internetes Áruház működését a következő böngészőkön: Google Chrome 8-as vagy újabb verzió, Mozilla FireFox 3.0 vagy újabb verzió, Internet Explorer 10-es vagy újabb verzió, Safari, Opera legújabb verziók);
d. ajánlott minimális képernyőfelbontás: 1024x768;
e. a böngészőben engedélyezni a sütik (Cookies) mentését és a JavaScript támogatását;
6. Szolgáltatás igénybevevője köteles az internetes áruházat a hatályos jogszabályoknak és a jó erkölcsöknek megfelelően használni, különösen tiszteletben tartva harmadik felek javait és az azokhoz fűződő szellemi tulajdonjogokat, tartózkodva minden olyan tevékenységtől, amely befolyásolhatja az internetes áruház megfelelő működését, valamint az áruházat csak rendeltetésszerű célokra használni.
7. Tilos a Szolgáltatás igénybevevője által jogellenes tartalom szolgáltatása.
8. Tilos a Szolgáltatás igénybevevője számára olyan szoftverek vagy eszközök használata, amelyek megzavarják az internetes áruház működését, valamint kéretlen kereskedelmi információk elhelyezése vagy terjesztése.
9. Szolgáltatás igénybevevője köteles valós, a tényleges állapotnak megfelelő adatokat megadni.
10. Szolgáltatás igénybevevője bármikor, indoklás nélkül felmondhatja az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásra vonatkozó szerződést. A nyilatkozatot postai úton a Eladó címére vagy elektronikus formában, az 1. §-ban megadott e-mail címen keresztül lehet benyújtani.
11. Az Eladó felmondhatja az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó szerződést azzal, hogy a megfelelő nyilatkozatot a Szolgáltatás igénybevevőjének a megadott e-mail címre elküldi vagy írásban közli,
a következő esetekben:
a. A Szolgáltatás igénybevevője által jogszabályok vagy a Szabályzat rendelkezéseinek súlyos és objektív megsértése, különösen a Szolgáltatás igénybevevője által jogellenes tartalom szolgáltatása;
b. az internetes áruház bizonyos funkcióinak elektronikus úton történő nyújtásának megszüntetése;
c. hivatalos értesítés vagy megbízható információ kézhezvétele az adatok jogellenes jellegéről vagy az azokhoz kapcsolódó tevékenységről;
12. Az elektronikus szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés felmondása nem érinti a Felek a szerződés időtartama alatt szerzett jogait és juttatásait.
13. Az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszokat írásban lehet benyújtani a Eladó levelezési címére, vagy elektronikus formában, az 1. §-ban megadott e-mail címen keresztül.
14. Az eladó haladéktalanul, legkésőbb a benyújtástól számított 14 napon belül válaszol a benyújtott panaszra.
§ 13
fiók
1. Az eladó lehetővé teszi a Szolgáltatás igénybevevőinek, hogy fiókot hozzanak létre az általa üzemeltetett internetes áruházban.
2. A Szolgáltatás igénybevevőinek a Számla létrehozásához ki kell töltenie és elektronikusan el kell küldenie a regisztrációs űrlapot, megadva a Szolgáltatás igénybevevő adatait, különösen a választott bejelentkezési nevet és jelszót.
3. A Számlaszolgáltatási szerződés határozatlan időre jön létre, és díjmentesen nyújtják.
4. A fiók megléte nem feltétele a megrendelés leadásának és az értékesítési szerződés megkötésének az Eladó és a Vevő között.
5. Szolgáltatás igénybevevője bármikor, indoklás és díjfizetés nélkül felmondhatja az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó szerződést a Fiók vezetésének körében. Eladó haladéktalanul törli a fiókot, legkésőbb a bejelentés kézhezvételétől számított 7 napon belül.
§ 14
Hírlevél
1. Az Eladó lehetővé teszi a Szolgáltatásokat igénybe vevőknek, hogy használják a Hírlevelet az általa üzemeltetett internetes Áruházban.
2. A Newsletter szolgáltatás igénybevétele az internetes áruházban található feliratkozási űrlap kitöltésével lehetséges, e-mail cím megadásával vagy a megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével a fiók létrehozásakor.
3. A szerződés a Szolgáltatás igénybevevője által a űrlap kitöltése után elküldött megerősítő linkre kattintással jön létre.
4. A Hírlevél szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés határozatlan időre jön létre, és díjmentesen nyújtják.
5. Szolgáltatás igénybevevője bármikor, ok megadása és díjfizetés nélkül felmondhatja az elektronikus úton nyújtott hírlevél szolgáltatásra vonatkozó szerződést, ennek érdekében:
a. elektronikus formában elküldve a Eladónak a hírlevél szolgáltatásra használt e-mail címről a megfelelő nyilatkozatot;
b. írásban, levelezési úton benyújtva a Eladóhoz szóló nyilatkozatot;
c. a Hírlevél keretében küldött e-mailekben található hivatkozás használatával;
d. ha van fiókja az internetes áruházban - a megfelelő opció kijelölésének megszüntetésével;
§ 15
Személyes adatok
1. A jelen Szabályzat rendelkezéseinek végrehajtásával összefüggésben kezelt személyes adatok adatkezelője a Eladó.
2. A kapcsolatfelvétel az Adminisztrátorral írásban, valamint távközlési eszközök igénybevételével is lehetséges a § 1-ben megadott Eladó e-mail címén.
3. Az adatokat az értékesítési szerződések teljesítése érdekében gyűjtik és dolgozzák fel (ideértve a reklamációk kezelését, a követelések érvényesítését és védelmét, valamint adózási célokat) (a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b), f) és c) pontja szerint).
4. Az adatokat különösen az alábbi címzett csoportokkal lehet megosztani:
a. a kiválasztott szállítási módnak megfelelően a fuvarozónak vagy a postai szolgáltatónak a szerződés teljesítése érdekében;
b. a kiválasztott fizetési módnak megfelelően - ezen fizetések szolgáltatójának;
c. olyan alanyoknak, akik számviteli, könyvelési, elszámolási, valamint mindenféle adminisztratív és irodai szolgáltatásokat nyújtanak a Eladónak ;
d. az Eladó részére jogi szolgáltatásokat, reklamációs, jótállási ügyintézést, valamint a Vevők igényeivel kapcsolatos érvényesítést és védekezést végző szervezeteknek;
5. A személyes adatokat az Adatkezelőre rótt jogi kötelezettségek teljesítéséhez szükséges ideig tárolják.
6. A személyes adatok feldolgozására vonatkozó részletes információk a Adatvédelmi Szabályzat/GDPR fül alatt találhatók.
7. Az érintett személy jogosult arra, hogy az adatkezelőtől kérje a személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy feldolgozásuk korlátozását, tiltakozhat a feldolgozás ellen, továbbá jogosult az adatok hordozhatóságára, valamint panaszt nyújthat be a felügyeleti hatósághoz (a Varsói Személyes Adatvédelmi Hivatal elnökéhez).
§ 16
Záró rendelkezések
1. A szabályzat a Vevő és a Eladó között kötött szerződés szerves részét képezi
eladás. A Eladó által kötött szerződés lengyel nyelvű.
2. Az ebben a Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a lengyel jog előírásai az irányadók, különösen:
a. 1964. április 23-i Polgári Törvénykönyv és más vonatkozó lengyel jogszabályok;
b. 2014. május 30-i fogyasztói jogokról szóló törvény;
c. Az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokról szóló 2002. július 18-i törvény.
A jelen Szabályzat alapján kötött szerződésekből eredő viták a lengyel bíróságok joghatósága alá tartoznak.
3. Az Eladó fenntartja a jogot a jelen Szabályzat módosítására, amennyiben a hatályos jogszabályok megváltoznak, az szerződések megkötésének és teljesítésének módja, vagy az Eladó működési módja átalakul.
4. A Szabályzat módosítása nem érinti a módosítás előtt kötött, nem folyamatos jellegű szerződéseket (pl. Adásvételi szerződés), különösen nem érinti a Vevők megszerzett jogait, illetve az adott időpontig kötött Adásvételi szerződéseket, amelyekre a szerződéskötés napján érvényes Szabályzat verziója vonatkozik.
5. Folyamatos jellegű szerződések (pl. elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó szerződések) szabályzatának módosítása esetén a módosítás 30 nappal a Szolgáltatás igénybevevőinek a változásokról szóló értesítése után lép hatályba, feltéve, hogy az értesítéstől számított 30 napon belül az igénybevevő nem mondta fel a szerződést. A felmondás ezen időn belüli elküldése elegendő.
Nyilatkozat a szerződéstől való elállásról